diumenge, 16 de març del 2008

Carta oberta al Senyor Alcalde

Gelida, 16 de març de 2008

Honorable Senyor Alcalde,

Sóc el fanal modernista del Col.legi Montcau de Gelida. Prenc l’iniciativa d’adreçar-me directament a vostè, doncs he estat coneixedor que és només decisió seva el meu trasllat a la plaça de l’església. Si ho heu decidit és perquè teniu potestat per fer-ho, i per tant també la teniu per deixar-me visquent on sóc ara.

Senyor Alcalde, us haig de reconèixer que durant els quatre llargs anys que vaig romandre abandonat a l’escorxador vaig perdre tota confiança en les persones. No comprenia el desagraïment demostrat després de tants anys de servei al poble de Gelida. Ho vaig donar tot per perdut. Per això quan em van recuperar de les escombraries, per col.locar-me a l’entrada del Montcau, no vaig mostrar gaires alegries en un principi. Va ser a poc a poc, en veure que l’estimació de tots els nens i nenes, els seus pares i els mestres del centre era sincer, què van guanyar-se el meu cor. Llavors, si d’algú sóc propietari és d’aquells que m’han cuidat i estimat sense esperar res a canvi.

Senyor Alcalde, estic segur que amb la seva decisió no pretén dividir al poble. Prou en tenen els gelidencs amb les seves pròpies preocupacions, com per haver de discutir per un vell fanal com jo que mai no he molestat ningú. Tampoc penso què vostè volgués crear-se més mal de caps dels que ja en té.

Senyor Alcalde, li suplico que abans de consumar el meu trasllat, primer escolti a tots els gelidencs i valori la seva decisió. També li haig de reconèixer que malgrat l’escola té moltes altres necessitats estic segur que agrairan veure lluir net i polit el seu més preuat símbol. Vostè té la responsabilitat sobre els diners dels gelidencs i estic segur que abans de decidir actuar sobre aquest pobre fanal ja havia pensat com ho pagaria l’Ajuntament.

Senyor Alcalde, tant sols em queda afegir que us conec molt bé, com a tots els gelidencs, i segur que vostè em recordeu més al Montcau que a la plaça de l’església. Si us plau, guievos pel vostres sentiments i deixeu-me seguir il.luminant Gelida des d’aquí, des del Montcau, on porto ja més de 30 anys.

Un humil servidor de vostè,

El Fanal del Montcau

1 comentari:

Anònim ha dit...

li as enviat per registre a l'Ajuntament?
no se si te massa temps per perdre el SR. ALCALDE llegint aquest bloc.